Penyebuk

Saturday, June 25, 2011

In My head rite now

okay, jam menunjukkan pukul 0109 pagi ye... aku still belum tidur... sebab petang aku dah tidur dengan lenanya.. Tiba-tiba terlintas kat kepala aku pasal cinta, kasih sayang, and apa pun orang panggil..  tak kira... actually macam ni there is a love between Allah and humans, lepastu cinta antara ibu dengan anak.. bapak ngan anak, bapak ngan mak., adik beradik dan sebagainya, actually ianya fitrah manusia yang memrlukan kasih sayang..  macam-macam jenis cinta boleh berlaku.. contohnya cinta berbeza jenis dan sejenis.. haha ni sangat provokatif kan?haha... bukan apa... pernah ke terfikir dengan akal yang waras orang yang sama bentuk, sama fizikalnya bercinta, its okay to fall in love, tetapi aku terfikir apa puncanya.. Allah tak ada niat nak jadikan manusia macam tuh.. adakah mungkin sebab nafsu? ataupun syaitan laknat yang menghasut diri kita? fikirkan... dan seterusnya cinta heteroseksual yang akhirnya mencondong ke arah keburukkan sebab nafsu manusia yang yang secara fitrahnya sukar dikawal, at last dosa makin bertambah... kita cuba mengubah diri kita menjadi sesuatu yang lebih baik tetapi ada sahaja halangan, tak kiralah daripada mana pun.. ingat kita TAK SEMPURNA.. tetapi berusaha berubah.. aku InsyaAllah dalam fasa berubah untuk jadi baik semula..

Thursday, June 23, 2011

Hidup Hidup Hidup Di Part 3

Hello y'all haha actually dah lama nak cakap pasal part 3 nih haha tapi tiada masa lah yang lain pulak di update.... hahaa... aku rasa macam lain sikit kat part 3 ni... lebih busy daripada biasa, tour guiding... documentary.. marketing dan lain-lain lagi... serious shit  banyak guna sumber kewangan... haishh... tambahan pulak aku dah duduk luar.... aku stay kat umah sewa with my fellow mates.... Adha, Mierul, Nabil.... huhu 4 orang jea, walopun jauh kiteorang pikir kost sewa yang agak berpatutan.... nak masak tapi still tong gas takada apa kes? haha.... serious dok luar lebih  free and easy.. tak macam kolej penat balik  dari kelas...  Lecturers ramai lelaki.... oookay lah..... just ade a few yang cerewet sangat! sussah nak satisfied ka diorang... another thing is baru je masuk first month tapi PTPTN dah abis... acane tu? haha..... bayar macam macam .... hehe.... so tak dapat lah nak beli banyak benda... so for mean while aku buat  supervise proposal untuk.. trip to KL haha banyak dugaan nak memenuhi citarasa  Pinky kesayangan :) haha..  aku design untuk trip nih like baju and tag... ni lah chontohnya.....

Tuesday, June 21, 2011

Its Okay To Be Not Pretty

Hay guys, haha lama  tak update kan... actually bizi nak mampus... bnyak nak kena buat this sem.. duit pun mengalir bak sungai nil haha..... Duit seyesly " Kurang Mencukupi"... tapi apakan daya terpaksalah... then hari ini aku nak cerita pasal FLAWS dan BEAUTY, Kacak dan seangkatan dengannya, actually orang yang cantik jugak susah nak dapat jodoh, or pasangan.... kadang2 orang macam ni tak pilih paras rupa... (macam aku) tapi aku x prefer org gemuk.... itu je... but sometimes bila ditanya kenapa tak nak ada relationship sebabnya kau terlalu CANTIK,KACHAK DAN SEBAGAINYA.... come on la, bukan semua orang perfect okay.... kadang muka je... tapi yang lain ala kada je...RUPA PARAS BUKAN SEGALANYA YANG PENTING HATI..... kalau semua orang pilih rupa paras ALLAH tak jadikkan makhlukNya hodoh2.. Allah cipatkan rupa yang cantik juga satu dugaan... kita mesti pandai jaga... Akhlak pun kena betul :) Jangan jadi orang cantik tapi akal letak KAT KEPALA LUTUT! PLUS JANGAN RASA DIRI ANDA SEMPURNA!

Wednesday, June 15, 2011

Super 8 Review

Hey... lama aku tak update apa2 kat sini.... Hari ni aku nak cakap pasal filem yang aku baru tengok few days ago... SUPER 8... nice babe! Effects dia megagumkan.... FX dia best gila masa keretapi tu belanggar dengan kereta.... Cerita ni dikemudi oleh kanak2....  superbly hot! kita tak boleh expect apa yang mengerikan dalam movie ni.... seyesly perlu ditonton.... SUMMER ni cerita ni paling Gempak.... Suma orang tertanya2 apa  SUPER 8 tuh......  Apa2 pun saksikan ye

Saturday, March 19, 2011

Zaman Kanak-Kanak part 1

Baju Tweety

Favret Hero
Korang still ingat zaman kanak2 tak? hehe... zaman yang paling indah dalam hidup... emm indah betul... tader masalah... tak payah nak pikir banyak,,, main... ouh rindunya zaman kanak-kanak aku... masih lagi aku ingat
aku pakai baju Tweety, Power Rangers,Ultraman,dan macam2 lagi haha... seronok mase tuh.. kalo budak pompuan pulak selalu pakai gaun kembang... comel gilaa.... penuh warna warni :) pastu main mainan yang sangat COOL.... galah panjang, nyorok-nyorok,main upih pinang,main guli,main kawin2, main pondok2... baling selipar... ouch! best GILAXX.... ni semua tk payah keluarkan cost.... senang je dapat.... tak macam sekarang.. budak2 main Playstation, Ipad (ni yang aku nampak la)..... takde pergaulan langsung... huhu.. sedih hidup kau
Ingat lagi mase korang umo camni?
mase tu aku ingat lagi kawan2 aku.. 1 Malaysia sangat, Sisang,Ah Hong,ah Chong, Kuta',Mei-Mei... Pastu kalo tak balik umah aku... aku akan stay kat umah Uncle Morgan.. nnti wife dia Auntie (x ingat) akan jadi macam kuda pastu naik...Miss Them sho much... Suganti, jiran aku selalu datang.... bila time raya.. kitorang akan hantar lauk2 kat umah diorang.. nnti mase raya cina or diwali dapatla orange ke,kek ke... zaman camni takde masalah langsung nak difikirkan... dapat kasih-sayang... mase tu tak yah nak pk pasal boyfie,girlfie... yang ade cuma kita dan dunia kita je.... I miss my childhood moments.. :(...... 

Thursday, March 17, 2011

Keluarga Besar DTM 2A Aku

bajet wat keje sesame haha
Emma terjelepok, terduduk haha
syesly diorang memang tengah serious haha
kawan2  soleh dan  solehah
Haha... actually hidup kat dalam kelas DTM2A ni syiokk.... hahaha,macam2 jenis orang ada.... macam2 perangai haha.............. ade yang suka wat hal sendiri ade yang kelakar, ade yang senang emo... ade manja..hushh... haha... diorang.. makes my days.... mungkin tanpa diorang sape lah aku... sekarang baru aku rase ukhuwah dalam kelas ni... saling bekerjasama.... macam event yang bakal diadekan tak lama lagi... aku tak boleh cakap banyak sangat sebab aku baru je satu semester duduk dalam kelas tuh... aku akan cuba yang terbaik untuk baik dengan semua orang :)... tanak hypocrite... sebab paehal pun kita akan cari diorang walau susah atau senang... thanks to all my fellow mateys that makes my day today.. Nada,Cik Bintang,Dira,Emma,Acap, Qila,Fella,Adha,tapi aku akan sentiase ingat kat Daus.. :(..... walopun diorang ni sometimes hilarious tapi time buat keje diorang akan seyes :)......... haha


P/S: KORANG TAKKAN JUMPA MACAM NI LAGI BILA KAU DAH KERJA,ADE ANAK BINI-LAKI SUMA OKAYY..... INGAT TUU... KORANG AKAN RINDU BENDA NI SUMA :)

Wednesday, March 16, 2011

My Space? Ape Tu?


hahaa... buka la myspace... tengok profile.... kosong! satu message,fren request,pun takde..... notification? haram jadah takde.. hahaha...... yang paling kelakar cube tengok last time aku post status bila... haha
adoyai..kesian My____________ haha.. tapi kat USA benda ni still popular lau nak mencapubkan artist o lagu..... so sad....nak bezakan dengan Facebook? tengok ni haha
Ni facebook aku haha... bezakanlah k haha







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...