Penyebuk

Saturday, June 25, 2011

In My head rite now

okay, jam menunjukkan pukul 0109 pagi ye... aku still belum tidur... sebab petang aku dah tidur dengan lenanya.. Tiba-tiba terlintas kat kepala aku pasal cinta, kasih sayang, and apa pun orang panggil..  tak kira... actually macam ni there is a love between Allah and humans, lepastu cinta antara ibu dengan anak.. bapak ngan anak, bapak ngan mak., adik beradik dan sebagainya, actually ianya fitrah manusia yang memrlukan kasih sayang..  macam-macam jenis cinta boleh berlaku.. contohnya cinta berbeza jenis dan sejenis.. haha ni sangat provokatif kan?haha... bukan apa... pernah ke terfikir dengan akal yang waras orang yang sama bentuk, sama fizikalnya bercinta, its okay to fall in love, tetapi aku terfikir apa puncanya.. Allah tak ada niat nak jadikan manusia macam tuh.. adakah mungkin sebab nafsu? ataupun syaitan laknat yang menghasut diri kita? fikirkan... dan seterusnya cinta heteroseksual yang akhirnya mencondong ke arah keburukkan sebab nafsu manusia yang yang secara fitrahnya sukar dikawal, at last dosa makin bertambah... kita cuba mengubah diri kita menjadi sesuatu yang lebih baik tetapi ada sahaja halangan, tak kiralah daripada mana pun.. ingat kita TAK SEMPURNA.. tetapi berusaha berubah.. aku InsyaAllah dalam fasa berubah untuk jadi baik semula..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...